Fondations et climat

" Les fondations doivent comprendre et appuyer les instruments qui peuvent valoriser le développement durable, l’environnement et la fortification de l’économie dans la vie de l’être humain. " Chef Almir Narayamoga, Lyon, 30 septembre

Vous êtes ici : Accueil Thématiques Fondations Domaines d'engagement Climat COP 21 pour les Fondations / Funders events COP 21 Funders Events - EN December 8: Women and Environment Conference

December 8: Women and Environment Conference

Organised in the framework "Solutions COP21", the conference "Women and Environment" aims to highlight the results of the study by the RAJA-Danièle Marcovici Foundation on the key role of women in the fight against climate change and in promoting sustainable development.
  • Quand ?

le 08/12/2015 de 14h00 à 16h00

• Où ?

Grand Palais, 3 Avenue du Général Eisenhower, 75008 Paris

• Ajouter à votre calendrier

iCal

Following the presentation of this study, high-level international experts will discuss the following questions:

What are the links between the issues of women's empowerment and the fight against climate change?
Why and how should women be taken more into account in environmental policies at all levels?
What practical solutions can be implemented to better integrate issues related to gender equality in environmental protection programs?

The conference will be followed by a cocktail.

Program and registration form will be published soon.

To visit the website of the RAJA-Danièle Marcovici Foundation, click here.

Location: Grand Palais, 3 Avenue du Général Eisenhower, 75008 Paris

Access : Station de métro Champs Elysées - Clémenceau, ligne 1 ou 13.